CrilleC

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Nallemaja..

Av CrilleC Carlsson - 19 maj 2013 21:21

Nallemaja är en liten nalle som följer med barnen hem från förskolan Näktergalen och tillbringar en dag eller helg tillsammans med barnet och dess familj. Denna helg var det Olles tur att ta med Nallemaja hem och visa hur Olle bor och uppleva en massa saker med Olle.

Efter den här helgen tror jag att Nallemaja behöver vila upp sig innan hon följer med nästa barn. Nallemaja har haft en intensiv helg med många upplevelser. -Ungefär som en helt vanlig helg i familjen Carlsson/Kullander.


Först så var det fredagsmys med chips och lugnt TV-tittande.

På lördagen fick Nallemaja en snabbkurs i fallskärmshoppning och Olle och jag (Olles pappa) tillverkade en fallskärm till Nallemaja.


Både Olle och Nallemaja vågade att klättra upp högt på stegen och kasta sig ut.



Klara, Färdiga, Hoppa.......




-tjooohoo vad jag svävar skriker Nallemaja... en gång till ropar Nallemaja när hon dunsade i den mjuka gräsmattan. -Jag vill hoppa högre..




Sagt och gjort, Nallemaja fick hoppa högre...mycket högre..



Söndagen blev ett äventyr med geocaching.

Målet var ett besök i Björnstugugrottorna och på vägen passerade vi både en stridsvagn som gick att provsitta och Tjällmo hembygdsgård.


Det är inte alla som har suttit på kanontornet på en stridsvagn modell 91.



Olle klättrade också upp och gjorde Nallemaja sällskap.


Tjällmo kyrka


 



Olle och Nallemaja sprang före med GPS'n och kunde snart lokalisera den gömda skatten.


Björnstugugrottorna har bildats av flyttblock som ligger lite huller och buller. Den största grottan är omkring 7m lång, 4m hög och 4m bred. Vi letade och letade, lyste med ficklampor trots mitt på dagen och till slut kunde vi lokalisera gömman.



Olle och Nallemaja hittade skatten bakom/under en björkrot. Det fanns några små utbytessaker i lådan men vi hade inte med oss något att växla in.


Nallemaja verkar gilla höga höjder....



för trädet som hon sitter på var närmare 3m högt..


Nallemaja tackar för en trevlig helg tillsammans med Olle och ser fram mot en lugnare vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CrilleC Carlsson - 24 november 2014 09:44

Mats och Anders ville ha fler loggade geocachar med hög terrängfaktor och vem fick göra grovjobbet om inte jag ;-). -till min ära, eftersom jag gillar att rigga repen och ta mig både upp och ner för slipprigt halkiga berg. Nu ljuger jag, alla gjorde...

Av CrilleC Carlsson - 22 november 2014 23:28

  Klockan 15.00 gick hissen ner till -155 meter. Där fick vi en guidad tur genom gruvgångarna, ekosalen, varma salen och dyksjön.   Som tidigare idag, Mats är min stöttepelare.       Gruvsjön...där dykarna håller till.      ...

Av CrilleC Carlsson - 22 november 2014 23:20

Idag var det helgens huvudattraktion, svår geocaching i Sala och en guidad tur i Sala Silvergruva. Vi började med en geocache som krävde sin utrustning och det var just dessa manövers som vi hade övat på förra helgen. Repet riggades och sänktes ner...

Av CrilleC Carlsson - 22 november 2014 00:34

Klockan ringde kl07:30 och vi studsade upp ur sängen, alla visste att det skulle bli en trevlig dag med en massa adrenalinpumpande upplevelser. Målet var Grängesberg och tanken var att vi skulle logga geocacher med hög terrängfaktor.  Det började enk...

Av CrilleC Carlsson - 21 november 2014 01:04

Den 29 september fyllde Anders 40 år och han fick en upplevelsehelg av mig, Mats och Camilla. På packlistan stod det bl.a. pannlampa, vadarbyxor, kompass, dator, klättersaker, stege, teleskopspö, kniv, badkläder mm. Det stod också att han skulle bli ...

Presentation

Denna blogg är skapad för att dokumentera allt roligt som man kan ha tillsammans med sina vänner och eller barnen. Okej- bloggen kommer ha övervägande mest inlägg om vad jag gör eftersom det är jag som både vill göra mest saker, främst ute-i-skogen-hänga-i-berg-brassa-brasa-och-sova-tält-geocacha-fiska-saker och sen är det också jag CrilleC som administrerar bloggen..

Välkommen in!!

Senaste inläggen

Bra-att-ha-länkar

Skriv gärna något

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards