CrilleC

Av CrilleC Carlsson - 26 september 2012 23:37

För två veckor sedan bodde jag på 16:de våningen på Scandic i Värtahamnen i Stockholm och nu bor jag på ett hotell som är en båt och ligger i hamnen i Göteborg. Jag verkar ha en viss dragning till hamnar av någon anledning. Rummet är jättemysigt.

Av CrilleC Carlsson - 13 september 2012 07:23

Det var knappt att jag han komma hem från bröllopet innan det var dags att åka och jobba. Först upp till Karlskoga och både slutet av förra veckan och nu har jag varit bosatt i Värtahamnen i Stockholm. Utsikten från hotellrummet är ivarje fin,se bilden.

Av CrilleC Carlsson - 9 augusti 2012 21:36

I söndags gjorde jag och barnen ett besök i Karlsborg och gick fästningsäventyret. Barnen älskade det och jag med.

Av CrilleC Carlsson - 18 juli 2012 00:02

Kenneth, Daniel och jag åkte med våra barn till Ågelsjön och hade två trevliga dagar tillsammans. Vi slog upp tälten i en härlig lummig bokskog. Sen har vi badat,geocachat,gått på lina och mysbrasat. Det blev ingen klättring men dock en linbana som barnen åkte med full fart.

Det nya tältet gör sig bra i skogen.

Fin kvällssol..

Geocaching omkring ett gamalt vatten rör som leder vatten från sjön ner till kraftstationen.

Av CrilleC Carlsson - 17 juli 2012 02:59

Har man båt i småbåtshamnen i Bbg måste man ställa upp och vara hamnvakt. Så i skrivande stund har jag just kommit in efter en övervakningsrunda på bryggorna.
Just nu sitter jag i en uppställd vagn på hamnområdet och surfar lite, det finns en tv och micro i vagnen och hänger lite pinuppbilder på väggarna. Jag ska snart gå en sväng till. Klockan är 02:57, jag börjar bli lite seg. Har två timmar kvar av mitt pass..

Av CrilleC Carlsson - 16 juli 2012 08:00

Äntligen SEMESTER!!!

När jag gick ut från jobbet i fredags kändes det som när man tog studenten eller muckade från lumpen...

En sådan glädje och lättnad..!! Jag sjöng för mig själv "Fyfaan vad jag är bra, fyfaan vad jag är bra för jag har just fått SEMESTER!!! Fyfaan vad jag är bra!!!"

-Min egna variant av studentsång..

Av CrilleC Carlsson - 15 juli 2012 22:58

Den som påstår att det inte finns någon fisk i Boren ljuger och att det skulle vara svårt att få napp har nog aldrig varit ute och fiskat själv..

Igår var jag, Anders och Per ute och vi fick massor av abborrar på allt vad vi satte på, spinnare, jigg, vobblers ,ploppers och mask. Vi fick första hugget redan i strömmen mynningen och vå resa fortsatte med god fångst utanför strandbadets stugområde, Sjövik, Forsaviken och Abborrberet, Svarthällsbrottet och Pariseviken överallt fick vi fisk och bara abborre. Jag tror att vi släppte tillbaka minst lika många som vi tog upp.

Den största vägde ca 0,5kg. Idag har vi ätit rökt abborre, oj vad gott det var!

Av CrilleC Carlsson - 5 juli 2012 22:23

Oj vad jag har väntat på ett paket som äntligen har kommit.. Nämligen ett nytt tält eller rättare sagt en tipi som det kallas när tältet är konformad. Olle och jag provade tältet och eldstaden på tomten. Nu vänar jag bara på semesterledigheten sen ska vi ut och bo i tält.

Denna blogg är skapad för att dokumentera allt roligt som man kan ha tillsammans med sina vänner och eller barnen. Okej- bloggen kommer ha övervägande mest inlägg om vad jag gör eftersom det är jag som både vill göra mest saker, främst ute-i-skogen-hänga-i-berg-brassa-brasa-och-sova-tält-geocacha-fiska-saker och sen är det också jag CrilleC som administrerar bloggen..